Lördag 13 Juni 2009 Veteranbilsrally Hoting
Senaste inlägg 06-12-2009 12:44
Betyg
  • 06-11-2009 10:11

• Fixarn
    • Top 25 postare
    • Medlem sedan 02-28-2009
    • Antal inlägg 15

Lördag 13 Juni 2009 Veteranbilsrally Hoting

Hoting Veteranbilsrally

Nu på lördag så öppnas Norrlands senaste och största veteranbilsmuseum  och i samband med öppningen av detta anordnas ett veteranbilsrally som utgår från Centrala delarna av Hoting. Sträckan är på 60 kilometer och går upp till logen i Brattbäcken och ner till Centrala Hoting igen med prisutdelning vid 16 tiden. Utmed vägen är det 10 kontrollstationer där man ska svara på kluriga frågor.  Starten går kl 11.

Fina vinster för de vinnande. Bland de deltagande finns 4 humoristiska amerikaner som driver ett Bilmuseum i USA som sålt flera bilar till detta nyöppnade Museum och jag kommer att köra rallyt också samt vara speaker vid start och prisutdelning.

Det är i Skrivande stund ca 30 bilar som startar där den äldsta är en A Ford från 1930 och den nyaste en Cadillac från 1979. Det finns platser kvar till detta roliga äventyr i norrlands inland utmed E45 på gränsen mellan Lappland och Jämtland

Vill Du köra veteranrallyt kostar det en hundring Så ring Niklas  070-6581569 och anmäl dig.

Under dagen är även Bilmuseumet öppet och där finner ni nästan hundra udda fordon på den gigantiska ytan av 1617 kvadratmeter. Flera av de nästan 70 bilarna har tidigare aldrig visats i Sverige och det finns även ett 30 tal motorcyklar. Och andra fordon kan vara lastbilar, traktorer, dragkärrror åk dit och kolla får du se!

Om Du har mindre än 30 mil till Hoting ta ut bilen och kom till en fullmatad lördag där bilen är i centrum och skrattet och glädjen  kommer vara på topp, jag åker från Göteborg och har 200 mil Tur och retur.

Retur förresten det beror väl på om Buick 71:an klarar rallyt.

Du behöver inte köra rallyt för att komma dit, och du kan även köra den gamla Volvon. Jag är säker på att det kommer finnas glädjeämnen för alla som är i Hoting på Lördag

Och det är ingen bestämd adress som rallyt utgår från utan det är mitt i Hoting. Och då det är så få gator i Hoting att man  inte kan köra vilse så räcker beskrivningen  MITT I BYN.

Artikel med bilder kommer senare att publiceras  jag berättar senare var här på forumet!

Vi ses på lördag

Sören Fjellstedt 

http://www.ccv.se

• 06-12-2009 12:44

• Fixarn
    • Top 25 postare
    • Medlem sedan 02-28-2009
    • Antal inlägg 15

Sv: Lördag 13 Juni 2009 Veteranbilsrally Hoting

Nu åker vi i en kopparfärgad Buick 1971 från Göteborg mot Hoting, ses vi inte förr så ses vi i Hoting imorgon....

www.ccv.se

Åter till forumet
Sida 1 av 1 (2 objekt)
Copyright Egmont Tidskrifter 2009 
Copyrightinformation  | Personuppgiftspolicy  | Sitemap  | Om cookies  | Om oss