Mälaren Runt [Bilder]
Senaste inlägg 08-20-2009 07:50
Betyg
  • 08-19-2009 14:08

Mälaren Runt [Bilder]

Rallyt ”Mälaren Runt” för bilar tillverkade senast 1931 kördes lördagen den augusti. För arrangemanget svarade Svenska T-Fordklubben, Svenska A-Fordarna och Mässing & Nickelsektion inom Automobilhistoriska Klubben. Start och mål var förlagda till Mariefred, men deltagarna kunde också välja att ansluta på andra platser som exempelvis Enköping och Västerås. Till det gemensamma lunchuppehållet vid Strömsholms Slott kom iaf ett 20-tal bilar. Jag knäppte ett antal bilder och jag visar ett urval på detta forum.

Två mässingfordar från 1912 respektive 1914 rullar in till “kontrollen” I Västerås.

Ford T Touring och Chevrolet National Touring 1928 återstartar från Västerås.

På väg mot Strömsholm, Ford T Touring 1924 och som närmast följs av en Ford A Cabriolet.

A-Fordskaravan på väg till Strömsholm, den röda ”Eulalia III” är en Cabriolet.

På bilden ses cirka hälfen av de deltagande bilarna, de är mest T- och A-Fordar, närmast i bild en Ford T Coupé.

Darracq 1924, Oldsmobile Curved Dash 1903 och Lancia Artena parkerade i Strömsholm.

Volvo PV4 1928, Dodge Touring 1926, Ford A Cabriolet mfl. under lunchuppehållet.

Omstart från Strömsholm med bl.a. Ford A Cabriolet, Ford T Touring 1923 och Lancia Artena 1931.

Dax för start från Strömsholm, närmast i bild ses två T-Fordar, och längre bak rallyt äldsta bil, en Oldsmobile Curved Dash 1903.

Ford T Touring 1926 med gammal Gotlandsskylt.

Min hemsida: www.swedishbrasscar.com
  • 08-20-2009 07:50

Sv: Mälaren Runt [Bilder]

Har även lagt upp fler bilder på de äldsta bilarna på www.swedishbrasscar.com

Min hemsida: www.swedishbrasscar.com
Åter till forumet
Sida 1 av 1 (2 objekt)
Copyright Egmont Tidskrifter 2009 
Copyrightinformation  | Personuppgiftspolicy  | Sitemap  | Om cookies  | Om oss